Douwe
- Functie: Service Engineer
- Feadship Hero sinds: 2020
- Vakgebied: Algemeen
Douwe
- Functie: Service Engineer
- Feadship Hero sinds: 2020
- Vakgebied: Algemeen
“Klant tevreden. Wij blij”
Als Service Engineer bij Feadship onderhoudt Douwe het contact met de crews van varende en nieuwbouwjachten. Het is een functie waarin hij zijn WTB-achtergrond goed kan combineren met zijn ‘social skills’. “Je weet nooit wat een werkdag gaat brengen.”
Douwe liep in 2019, tijdens zijn opleiding HBO Werktuigbouwkunde, stage op de engineeringsafdeling WTB. Op de afdeling Special Engineering van Royal van Lent schreef hij zijn eindscriptie. Het was duidelijk: er was een wederzijdse klik. Per 1 juni 2020 trad hij, afgestudeerd en wel, in dienst bij Feadship Refit & Services.
“Refit & Services focust op het technisch ondersteunen van de klanten op het gebied van onderdelen, service, garantie en refits,” legt Douwe uit. “We zijn er voor de crew en eigenaren, zodat zij probleemloos kunnen varen.” Over zijn werkdag: “Je weet nooit wat er op je af gaat komen, maar van één ding kun je zeker zijn: het werk is altijd uitdagend.”
De varende vloot mag dus rekenen op 100 procent aandacht, maar ook bij nieuwbouw is Refit & Service welbewust in beeld. “In de laatste zes maanden van een nieuwbouwproces zijn we aangesloten,” zegt Douwe. “Zo kennen we het jacht van binnen en van buiten en hebben we aan een half woord genoeg als de crew ons benadert voor service of met technische vragen.”
Douwe is een oplossingsgerichte denker en doener. “Het schijnbaar onmogelijke tóch voor de klant voor elkaar krijgen: daar haal ik de meeste voldoening uit.” Soms dient zich een probleem aan waarvoor echt zo snel mogelijk een oplossing moet worden gevonden. Enorm uitdagend, want zelden eenvoudig. “Dan is het: schouders eronder, regelen en samen met anderen naar een oplossing toewerken,” zegt hij. “Zoals die afsluiters die binnen zes weken (dus met hoge tijdsdruk!) moesten worden geleverd voor een 15-year survey van één van onze jachten.” Terugkijkend: “Met hulp van onze collega’s van Feadship America hebben we dat ‘op afstand’ voor elkaar gekregen. Die tevreden klant: dat is uiteindelijk alles waard.”